Tyto
obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodu
Growmania s.r.o.
Základní údaje
Dodavatel:
Growmania s.r.o.
IČ: 27657345, DIČ CZ27657345
sídlo: Dětská 2504/38, 100 00 Praha 10 – Strašnice
provozovna Praha 5: Nádražní 3, 150 00 Praha 5
tel. 257 220 034 , 602349935
provozovna Praha 8: Zdibská 2, 180 00 Praha 8
tel. 284 021 841
internet: www.growmania.cz
předmět podnikání: výroba, obchod, služby
Všeobecná ustanovení
Obchodní podmínky jsou platné pro nákup v internetovém
obchodě Growmania.cz (dále jen „internetový obchod“), upravují
vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé
v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavřené mezi
dodavatelem Growmania s.r.o. (dále jen „dodavatel“) a jinou
fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“).
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem
České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se
vztahy, které obchodní podmínky neupravují, občanským zákoníkem
(č. 89/2012 Sb.,) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992
Sb.), vše ve znění pozdějších právních předpisů. Je-li
smluvní stranou právnická osoba, řídí se vztahy občanským
zákoníkem, č. 89/2012 Sb., vše ve znění pozdějších právních
předpisů, nicméně v tomto případě se neuplatní
ustanovení o spotřebitelských smlouvách (distančních
smlouvách), která je obsažena v zákoně č. 89/2012 Sb. a
v dalších předpisech na ochranu spotřebitele. Ustanovení
obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém
jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém
jazyce. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je
archivována prodávajícím v elektronické podobě a v podobě
faktury je odeslána zákazníkovi společně s objednaným zbožím.
Tyto
obchodní podmínky jsou platné pro všechny kupní smlouvy
uzavírané mezi dodavatelem a zákazníkem. Ustanovení týkající
se zákonných práv spotřebitele se týkají pouze kupujícího
v postavení spotřebitele (např. odstoupení od kupní smlouvy
dle § 1829 a násl.). Dodavatel si vyhrazuje právo obchodní
podmínky měnit. Změněné podmínky vyhlásí vhodným způsobem
na internetových stránkách www.growmania.cz
stejně jako ve svých provozovnách. Tímto ustanovením nejsou
dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího
znění obchodních podmínek.
Uzavřením kupní
smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními
podmínkami a že s nimi souhlasí. Na obchodní podmínky je
kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním
objednávky upozorněn a má tak možnost se s nimi seznámit.
Uzavřená smlouva je dodavatelem archivována za účelem jejího
úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Tyto
obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách
internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a
reprodukce kupujícím.
Objednání
zboží
Seznam
zboží uvedený na stránkách www.growmania.cz
je současně katalogem dodávaného zboží. Dodavatel nezaručuje
okamžitou dostupnost všech uvedených položek zboží. Dostupnost
zboží bude vždy potvrzena na základě objednávky.
K objednání zákazník vybere zboží, řádně vyplní objednávkový formulář a objednávku odešle. Odeslaná objednávka zboží je návrhem na uzavření kupní smlouvy. Objednávka dále slouží k rezervaci zboží.
Odesláním
internetové objednávky vybraného zboží zákazník potvrzuje
závaznost jeho objednávky, vyjadřuje souhlas s obchodními
podmínkami a zároveň potvrzuje svou způsobilost k právním
úkonům. Pokud zákazník při zadávání objednávky správně
vyplní e-mailovou adresu, bude mu na ni doručena kopie objednávky
jako potvrzení zapsání objednávky do objednávkového systému
e-shopu. Při první objednávce bude zákazníkovi rovněž zasláno
přihlašovací jméno a heslo pro případné další nákupy v
e-shopu, kontrolu objednávky a stavu jejího vyřizování. Pokud
neodejde kopie objednávky na zadanou e-mailovou adresu, v nejbližším
možném termínu nás kontaktujte.
Objednávat
zboží lze rovněž telefonicky nebo e-mailem. Kupující souhlasí
s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání
kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití
komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením
kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory) si hradí kupující sám.
Objednávka je
vždy považována za závaznou pro obě strany, není-li dohodnuto
jinak.
Storno
objednávky
Zákazník
i dodavatel mohou bez udání důvodu zrušit objednávku zákazníka
až do potvrzení objednávky dodavatelem. Pokud zruší objednávku
dodavatel, zpravidla uvede důvod, proč není možné objednávku
potvrdit.
Storno
objednávky ze strany kupujícího
Objednávku
lze stornovat telefonicky, případně e-mailem, pokud je objednávka
přijatá a zboží nebylo expedováno. V případě pozdějšího
zrušení objednávky má prodejce nárok na náhradu škody,
především prokazatelných nákladů spojených s expedicí
zboží.
Storno
objednávky ze strany prodávajícího
Growmania
má právo stornovat objednávku nebo její část v případě, že
se objednané zboží během vyřizování objednávky přestane
vyrábět nebo dodávat na český trh, případně se výrazným
způsobem změní jeho cena. O zrušení objednávky bude zákazník
informován. Pokud již hodnotu objednaného zboží ve stornované
objednávce uhradil, bude mu příslušná částka vrácena v
nejbližším možném termínu.
Dodání
zboží
Zboží
uvedené jako skladem je standardně expedováno do 2 pracovních
dnů. Ostatní nabízené zboží je převážné většině
expedováno v rozmezí 5-14 dnů. U méně běžného nebo
problematického zboží však tato lhůta nemůže být zaručena,
neboť závisí na dalších distributorech a dovozcích. V případě
nedostupnosti zboží nebo delší dodací lhůty může zákazník
stornovat objednávku telefonicky nebo e-mailem bez jakýchkoli
sankcí z naší strany.
Způsoby
úhrady ceny za zboží
Dobírka
-
při zaslání zboží.
Hotovost
- při osobním odběru zboží.
Bankovní
převod
- při osobním odběru i zaslání zboží.
Osobní
odběr zboží
Zboží
je zákazníkovi v provozovně dodavatele rezervováno po dobu 3
pracovních dnů od výzvy k odběru zboží.
Zákazník má právo
si zboží v provozovně dodavatele před uzavřením kupní smlouvy
prohlédnout.
V případě osobního odběru zboží v provozovně
dodavatele se kupní smlouva považuje za uzavřenou až zaplacením
celé kupní ceny a převzetím zboží zákazníkem.
Záruční
podmínky a reklamace – uplatnění práv z odpovědnosti za vady
Veškeré
nabízené zboží pochází od autorizovaných dovozců a
oficiálních distributorů pro ČR, je standardní kvality a je na
něj poskytována plná záruka dle platných legislativních
předpisů a dle záručních podmínek výrobce.
Záruční
doba a záruční list
Záruční
doba začíná běžet převzetím zboží zákazníkem.
Záruční
doba je uvedena u každého zboží v jeho popisu. Pokud k danému
výrobku existuje záruční list, pak je vystaven v den prodeje
zboží. V případě, že záruční list neexistuje, slouží jako
záruční list daňový doklad.
Záruka
se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho dílů)
způsobené používáním. Kratší životnost výrobku v takovém
případě nelze považovat za vadu a nelze ji ani jako takovou
reklamovat.
Zákazníkům, kteří zboží používají pro
účel podnikání nebo obchodu s daným výrobkem, záruční dobu
stanovuje konkrétní dovozce zboží do ČR. Záruční doba uvedená
na našich stránkách je určena pouze pro spotřebitele, nikoliv
pro podnikatele, kteří zboží kupují v rámci své podnikatelské
činnosti (nákup na IČ).
Reklamace
Dodavatel
odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc při převzetí
nemá vady. Tím se rozumí, že prodávaná věc má jakost a
užitné vlastnosti smlouvou požadované, dodavatelem, výrobcem
nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné
reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro
věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních
předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití
věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
Má-li věc vady nebo nemá vlastnosti dle předchozího bodu a příslušného zákona (§2161 Občanského zákoníku), má kupující právo na bezplatné řádné a včasné odstranění vady, právo na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti, a není-li to možné, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, má kupující právo na dodání nového zboží nebo součásti, na odstranění vady nebo na odstoupení od kupní smlouvy.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu nebo sám vadu způsobil. Vada, která se projeví během šesti (6) měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za vadu, která zde byla již při převzetí věci.
V případě, že zákazník objevil na zakoupeném zboží v průběhu záruční doby vadu, která nebyla způsobena jeho nevhodným používáním, ale vadou samotného výrobku, má v záruční době právo na reklamaci zboží.
Postup
reklamace
Pokud
chce zákazník reklamovat zboží koupené v internetovém obchodě
Growmania.cz, doporučujeme nás kontaktovat na adrese
shop@growmania.cz,
kde dohodneme další postup se zákazníkem. Při reklamaci je třeba
zejména uvést typ výrobku, jeho výrobní číslo, číslo
prodejního dokladu a popis závady.
Je
vhodné zboží zasílat v originálním obalu nebo vyhovujícím
přepravním obalu, protože dodavatel neručí za případné
mechanické poškození před přijetím zboží.
Dodavatel vydá spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále dodavatel vydá spotřebiteli pomocí e-mailu a SMS zprávy potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace dodavatel spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Vyřízení
reklamace
Dodavatel
posoudí oprávněnost reklamace vady na zboží a po posouzení
vyrozumí zákazníka telefonicky či emailem o způsobu vyřízení
reklamace. Následně bude zákazník vyzván k vyzvednutí
reklamovaného zboží.
Lhůta pro vyřízení reklamace je dle
zákona č. 634/1992 Sb. 30 dnů.
V případě oprávněné
reklamace má zákazník právo na náhradu poštovného ve skutečné
výši.
Rozpor s kupní smlouvou
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Odstoupení
od kupní smlouvy - vrácení zboží
Právo
zákazníka na odstoupení
Zákazník
je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že dodavatel
nesplní smluvené podmínky dodání.
Nárok
pro odstoupení od kupní smlouvy je právo spotřebitele dle § 1829
a násl. Občanského zákoníku. V případě nákupu v rámci
podnikatelské činnosti (uvedení IČ na nákupní doklad) nárok na
odstoupení od kupní smlouvy nevzniká. V tomto případě se prodej
Občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.), nicméně vylučují
se ustanovení o spotřebitelských smlouvách (distančních
smlouvách)
Kupující bere na vědomí, že dle § 1837 a
násl. Občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní
smlouvy na dodávku zboží upraveného podle přání kupujícího,
jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze.
Nejedná-li se o případ uvedený v předchozím článku či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 a násl. občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, respektive od převzetí poslední dodávky zboží, je-li obsahem koupě několik druhů zboží nebo se zboží skládá z několika částí bez udání důvodu. Odstoupení musí být dodavateli doručeno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží.
Zboží nesmí být žádným způsobem poškozené, nést znaky používání či jinak znehodnocené. Ke zboží musí být přiloženy veškeré dokumenty a to včetně faktury a záručního listu. Následně bude zákazníkovi převedena příslušná částka, která bude snížena o poštovné a další prokazatelné náklady spojené především s expedicí. Dodavatel je povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
Odpovědnost
za správnost údajů
Informace
na webových stránkách jsou zčásti přebírány od třetích
stran a mohou obsahovat věcné a technické nepřesnosti či
typografické chyby a mohou být aktualizovány bez předchozího
upozornění. Prodejce tedy nemůže bezvýhradně garantovat
správnost jejich obsahu.
Prodejce nenese vůči jiné straně
odpovědnost za škody, způsobené použitím informací z
internetového obchodu nebo odkazovaných webových stránek,
nebyli-li tyto informace na přání zákazníka následně písemně
potvrzeny ze strany prodejce.
Prohlášení o ochraně osobních dat
Informace
o zákaznících jsou uchovávány v souladu s platnými zákony
České republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů
č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších dodatků a předpisů.
Kupující uzavřením smlouvy souhlasí se zpracováním
a shromažďováním svých osobních údajů v databázi
prodávajícího po úspěšném splnění smlouvy a to až do doby
jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním.
Dodavatel
shromažďuje se souhlasem zákazníků osobní údaje zákazníků,
a to jméno, adresu, telefon a emailové spojení. Tyto údaje slouží
především pro usnadnění objednávek zákazníků v
budoucnu.
Pokud zákazník projeví svůj souhlas, může mu
dodavatel sdělovat emailem a telefonicky obchodní sdělení s
novinkami, nabídkami, inzercí a nabízet účast v anketách a
průzkumech trhu.
Osobní údaje zákazníků dodavatel
nepředává žádné další osobě.
Svůj souhlas s uchováváním a zpracováváním osobních údajů nebo se zasíláním obchodních sdělení může zákazník kdykoliv bezplatně a bez uvedení důvodu odvolat, a to tak že zašle emailovou zprávu na shop@growmania.cz nebo tuto skutečnost oznámí dodavateli telefonicky.
Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky jsou platné pro všechny kupní smlouvy uzavírané mezi dodavatelem a zákazníkem.
Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
Vznikne-li
mezi dodavatelem a kupujícím spor z uzavřené kupní smlouvy,
budou tento spor řešit místně a věcně příslušné soudy v
České republice. Spotřebitel se může se svou stížností
obrátit na Českou obchodní inspekci.
Dodavatel si vyhrazuje právo obchodní podmínky měnit. Změněné podmínky vyhlásí vhodným způsobem na internetových stránkách www.growmania.cz stejně jako ve svých provozovnách nejméně měsíc před účinností nových obchodních podmínek.
Účinnost těchto všeobecných obchodních podmínek nastává dnem 01.01.2014.